10.000e bezoeker Kazemattenmuseum

Op woensdag 14 augustus rond 11.00 uur passeerde de 10.000e bezoeker van 2024 de toegangspoort van het Kazemattenmuseum. Een week later dan in 2023. Christina uit het dorp Büchen, een dorp met 6700 inwoners vlak bij Hamburg in de deelstaat Sleeswijk-Holstein, was tot haar grote verrassing de gelukkige. Samen met haar zonen Max (15) en Jasper (9) bezocht zij het museum.

Ze zijn een week met vakantie in Friesland, waar ze in Gaast een recreatiewoning huren. Tijdens de vakantie hebben ze veel van de omgeving gezien. Het was ook mooi strandweer. Makkum bood daarvoor een mooie gelegenheid. Ook werd daar de haven bezocht. Op de warmste dag van hun vakantie was de familie in het Dolfinarium in Harderwijk.

En op de laatste vakantie dag stond een bezoek aan het Kazemattenmuseum op het programma. Max en Jasper zitten op de Realschule, waar veel aandacht is voor geschiedenis, wat beiden interessant vinden. Vandaar dat uit het grote aanbod van musea in de omgeving voor het Kazemattenmuseum werd gekozen.

De familie werd door een bestuurslid en enkele andere vrijwilligers onthaald met koffie en fris. Een bos bloemen voor Christina kon natuurlijk niet ontbreken en Max en Jasper mochten iets uitzoeken in de museumwinkel. Jasper koos voor een heuptasje met bidon en voldoende ruimte om andere spulletjes in mee te nemen. Handig voor naar school. En Max liet het oog vallen op legervoertuigen.

Ook kregen Christina, Max en Jasper een rondleiding door het Kazemattenmuseum. De dag na het bezoek gaat de familie weer naar huis. Zo kunnen de bloemen ook hun huis in Büchen nog een tijdje opfleuren.

Klik hier voor de website van het Kazemattenmuseum