Tentoonstelling 'Door de ogen van Westerman' te zien in Museum De Tiid

In de Etalage van Museum De Tiid is van 14 september t/m 1 april de tentoonstelling Door de ogen van Westerman van kunstenares Henny Westerman te zien.

Door de ogen van Westerman is een selectie uit het zeer gevarieerde werk van kunstenares Henny Westerman (56) uit Hilversum. Haar unieke kijk op de wereld komt tot uiting in landschappen en portretten, die helemaal tot hun recht komen in de Etalage van Museum De Tiid. Hier zijn ze niet alleen toegankelijk voor een breed publiek in het museum, maar dankzij de zichtbaarheid vanaf de straat, ook voor iedereen die langs het museum wandelt.

Een stip of veeg kan het verschil maken
Henny Westerman tekent haar hele leven al portretten. Als kind wilde zij modetekenares worden, maar ging uiteindelijk aan het werk als leerkracht en als logopedist/stemdocent. Daarnaast volgde Henny schilderlessen bij diverse kunstschilders. Het schilderen van een portret ziet de kunstenares als een uitdaging waarbij ze iets treffends uit het gezicht wil halen. “Ik wil iets van een persoonlijkheid laten zien, geen fotografische weergave. Ogen zeggen veel”. Bij het schilderen van landschappen gaat het Henny meer om de verbeelding dan om de realiteit. Ze gebruikt hierbij wat voorhanden is; haar vingers, een paletmes of de achterkant van de kwast bijvoorbeeld.

Van harte uitgenodigd
De opening van deze tentoonstelling is vrijdagavond 13 september a.s. Naast een groep genodigden zijn ook andere geïnteresseerden van harte welkom hierbij aanwezig te zijn. De avond start om 19.30 uur met koffie en thee in het Auditorium en een welkomstwoord van directeur-bestuurder van Museum De Tiid, Pascal Arts. Daarna is er een introductie van de kunstenaar met aansluitend een bezoek aan de tentoonstelling. Tenslotte geeft Pascal Arts een rondleiding in het museum.
Ben je nieuwsgierig geworden en lijkt het je leuk hierbij aanwezig te zijn? Meld je dan aan via onderstaande link.

Meld je hier aan!