Glow in the Dark: Museumnacht FRL bij Museum Zuidwest Friesland

Zaterdag 28 september 2024 belooft een bijzondere avond te worden tijdens de derde editie van Museumnacht FRL. In heel Friesland openen musea hun deuren na sluitingstijd voor een bijzondere avond vol cultuur en gezelligheid. Ook enkele musea van Museum Zuidwest Friesland doen mee met een divers en leuk programma.

Dit jaar staat alles in het teken van Glow in the Dark. Je kunt genieten van unieke optredens, spannende rondleidingen en boeiende tentoonstellingen. Of je nu zin hebt in mysterie, een betoverende filmavond of een sfeervol jazzconcert—er is voor iedereen iets te beleven. Hieronder lees je wat er allemaal te doen is in onze musea. Kom langs en geniet van een bijzondere avond!

Houtstad IJlst: Filmavond op een bijzondere locatie

In Houtstad IJlst kun je genieten van een indrukwekkende film: Silence of the Tides, een filmisch portret van het Waddengebied door Pieter-Rim de Kroon. Met prachtige beelden van het werelderfgoed neemt deze film je mee in de getijden van de natuur. Voorafgaand aan de film zal de Waddenvereniging een introductie geven.

• Tijd: Museum open van 19:00 - 23:00 uur, film begint om 20:00 uur

• Kosten: €5,00 per persoon

Fries Scheepvaart Museum, Sneek: Moord bij de Waterpoort

Ga terug in de tijd naar het Sneek van 1876 en speel detective in een uniek moordspel! Samen met je vrienden of familie ondervraag je verdachte figuren en probeer je het mysterie van de dode man bij de Waterpoort op te lossen. Geschreven door het Friese thrillerschrijversduo Rifka Faber, zorgt dit spel gegarandeerd voor spanning en sensatie.

• Tijd: Starten mogelijk tussen 19:00 en 22:00 uur

• Kosten: €5,50 per persoon

• Geschikt voor: 12 jaar en ouder, maximaal 6 personen per groep

Kazemattenmuseum Kornwerderzand: Night at the Kazematten

Zin in avontuur? Dwaal in het donker door de loopgraven van het Kazemattenmuseum, gewapend met een ledlampje. Ontdek de geschiedenis terwijl je langs kazematten loopt en wie weet kom je zelfs soldaten van een re-enactment tegen. Een unieke beleving voor jong en oud!

• Tijd: 20:00 - 00:00 uur

• Kosten: €9,50 per persoon, kinderen tot en met 12 jaar betalen €4,75

Jopie Huisman Museum, Workum: Muzikale Museumnacht

Het Jopie Huisman Museum pakt uit met een sfeervol muzikaal optreden van de jazzband CéCé & Friends. Geniet van een breed jazzy muziekassortiment terwijl je door het museum dwaalt. Deze avond draait om ontspanning en muzikaal plezier, met nummers variërend van Fly Me to the Moon tot Girl from Ipanema.

• Tijd: 19:30 - 22:00 uur

• Kosten: Gratis toegang

Kom gezellig langs en ontdek wat de Museumnacht te bieden heeft. Geniet van het diverse programma en laat je verrassen door de unieke sfeer van deze bijzondere avond. Welkom!

Website Museumnacht FRL